Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/lefysioterapi.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2722

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/lefysioterapi.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2726

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/lefysioterapi.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3624

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/lefysioterapi.dk/public_html/wp-content/plugins/jupiter-donut/includes/helpers/minify/src/Minifier.php on line 227
GLA:D ryg - Sønder Omme, Billund, Grindsted, Sønder Felding mfl.

GLA:D hofte og knæ

GLA:D® hofte og knæ

Denne træningsform er for dig med artrose også kaldet slidgigt samt længerevarende eller tilbagevendende smerter i hofte og knæ.

Et 9 ugers kursus som er individuelt tilpasset dig og dine smerter

Er du allerede fysisk aktiv ?

Resultaterne fra GLA:D®-registret viser, at du kan have ligeså god gavn af et GLA:D®-forløb som alle andre, da fysisk aktivitet og specifik træning ikke er det samme,

Forløbet er intensivt og varer i 9 uger, det er baseret på bedste evidens for hofte og knæsmerter som er udviklet i samarbejde med Syddansk Universitet. Indtil videre har 53400 patienter påbegyndt GLA:D®-træning I Danmark  se mere her

Formålet med GLA:D® hofte og knæ er, at du får viden og redskaber, der hjælper dig til færre smerter, og ikke mindst så du får en bedre hverdag.

GLA:D® hofte og knæ forløbet består af:

  • ​1 konsultation, hvor vi tester dine hofter og knæ og drøfter dine mål med træningen
  • ​2 gange undervisning om artrose og smerter
  • ​16 gange vejledt, individuelt tilpasset træning over 8 uger
  • ​1 konsultation, hvor vi tester hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan

Hvad er GLA:D® hofte og knæ træningen?

  • Stabilitet omkring kropskernen: Øvelser med fokus på stabilitet omkring centrum af kroppen, da dette har betydning for kontrol og funktion over knæ og hofte.
  • Øvelser med fokus på hensigtsmæssig placering og brug af leddene.
  • Øvelser med fokus på styrketræning af hofte- og knæmuskulaturen.
  • Funktionelle træningsøvelser: Øvelser der relaterer sig til aktiviteter i hverdagen.

Er du nysgerrig om mere information kan du læse mere på gigtforeningens hjemmeside her

Træningen foregår i:

Multicentret i Sønder Omme

Stadion Alle 16
7260 Sønder Omme

Mandag kl. 17.30    &    Onsdag kl. 15.40

GLA:D Ryg

Patienter fortæller:
Jeg kom til Liset fordi jeg gennem et års tid havde levet med daglige smerter og efterhånden var helt brugt op psykisk af at have ondt hele tiden. Efter vi havde gennemgået hele min krop så fik vi lavet en handlingsplan. Det betød kun træning til smertegrænsen. Altså starte forfra og med små skridt. Derudover så kom jeg med på GLAD RYG holdet og det blev faktisk vendepunktet. Jeg havde forventet at der var en del mennesker med ondt i ryggen og så ville vi stå og strække og bøje lidt efter instruktørens vejledning ….men jeg tog fejl. Vi var faktisk kun to så det var dæleme svært at gemme sig. Vi fik et rigtig fint træningsprogram med 4 niveauer og blev fra starten instrueret i et alle Niveauer var lige gode. Derefter var det op til os selv at lave øvelserne og selv vurdere hvad der var bedst for os… selvfølgelig under vejledning.Vi fik et par dage med undervisning i smerte. Det var virkelig en øjenåbner…. Også med lidt sjov viden…. så høre du en gå i Østbyen Grindsted og småsynge er det bare mig der har lidt ondt og synger for at bliver i ekstra godt humør og få smerterne til at forsvinde.Hvis der var nogle specielle problemer fik vi lidt tillægsøvelser og fik nogle nye niveauer.

Nu er forløbet forbi og jeg har faktisk ikke taget smertestillende for smerter den sidste halvdel….. jeg har haft mit træningsprogram med på ferie og lavet det der. Jeg havde for øvrigt en uges ferie uden smerter og vi susede rundt og så en masse. Det er så nemt at lave og hvis der er dage hvor ryggen er lidt træt så får den lige en øvelse eller hele programmet så går det derudaf igen. Jeg har selv fået så meget energi og overskud af træningen at jeg selv ligger lidt til hist og pist. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at komme afsted hvis du har en ryg der driller…. Kom hellere afsted hurtigt frem for at vente.
Jeg vil helt klart anbefale Liset
Tanja Madsen 

Vil du i kontakt
med LE Fysioterapi?

Så ring på 61282112  
eller skriv en mail til
fysioterapeutliset@gmail.com

Datoer – holdtræning

Prøv akupunktur

Lindrer muskelsmerter