GLA:D® RYG – Et nyt træningsforløb til dig med rygsmerter

LE Fysioterapi tilbyder GLA:D® RYG til dig, som har længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter.

GLA:D® RYG er et forløb, hvor uddannelse og træning er tilpasset dig. Forløbet er intensivt og varer i 9 uger, det er baseret på bedste evidens for rygbehandling som er udviklet i samarbejde med Syddansk Universitet.

Formålet med GLA:D® Ryg er, at du får viden og redskaber, der hjælper dig til færre rygsmerter, og til at du får en bedre hverdag.

LE Fysioterapi er blandt de første i Danmark, der er blevet certificeret til GLA:D® Ryg konceptet.

Til træningen skal du have tøj på, du kan bevæge dig i, men du behøver ikke have specielt idrætstøj eller sko. Du kan have indendørs sko med eller træne i bare tæer.

GLA:D® Ryg forløbet består af:

• ​Et indledende besøg hvor vi fastlægger dit startniveau for træning og drøfter dine mål
  • ​To gange undervisning om ryggen, smerter og hvad du selv kan gøre
  • ​16 gange vejledt, individuelt tilpasset træning over otte uger
  • ​Et afsluttende besøg hvor vi tester hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan

Hvad er GLA:D® Ryg?

GLAD Ryg er et nyt behandlingstilbud til patienter med langvarige eller tilbagevendende rygsmerter, der påvirker hverdagen negativt. Tilbuddet er udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet. GLAD Ryg konceptet giver dig information om rygsmerter samt den relevante træning med henblik på at genopbygge ryggens ressourcer og funktion bl.a. gennem forbedret styrke, udholdenhed og koordination.

Programmet følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger for behandling af patienter med rygsmerter og bygger på principper for hjælp-til-selvhjælp på samme måde som GLA:D® for patienter med knæ- og hoftesmerter.

Varemærket GLA:D er registreret af Syddansk Universitet og kan kun anvendes af klinikere, der er certificerede af SDU_BLACK_RGB.

Mandage kl. 17.05 og Onsdage kl 16.15 i Sdr. Omme multicenter

GLAD Ryg